HVP | Referenties
referenties
Het FondsDBL werkt samen met Hoedje van Papier omdat deze organisatie innovatieve en leerzame projecten opzet die een verschil maken. Hoedje van Papier is goed in staat om verschillende doelgroepen te bereiken, ze te inspireren en weer in hun kracht te zetten.

Maja Becanovix

FondsDBL

Kansfonds werkt samen met Hoedje van Papier omdat wij een gedeelde missie hebben, namelijk mensen in kwetsbare situaties helpen om deel te nemen aan onze samenleving. Daarin steunt Kansfonds projecten in Rotterdam van Hoedje van Papier op het gebied van taal, diversiteit en Computerwijk.
Logo Kansfonds

Frédérique van Middelkoop

Kansfonds (voorheen Skanfonds)

Bevordering van Volkskracht werkt samen met Hoedje van Papier omdat Hoedje van Papier hele diverse Rotterdammers actief weet te betrekken bij wat speelt in hun eigen leefomgeving. Zij doen daarover verslag als journalist of verhalenverteller. Dat sluit dan weer aan bij de mensen die als vrijwilliger bij de VoorleesExpress thuis bij anderen verhalen voorlezen. Zo maak je verbindingen en draag je bij aan welzijn van veel mensen. En daar staat Volkskracht dan weer voor!

Joke Ellenkamp

Bevordering van de Volkskracht

Wij werken samen met Hoedje van Papier omdat wij de VoorleesExpress een warm hart toedragen. Madurodam vindt het ontzettend belangrijk dat kinderen via dit project de kans krijgen om hun taalontwikkeling een boost te geven. Een vroege start en ontwikkeling op het gebied van lezen, schrijven en spreken zorgt voor goede kansen voor alle kinderen in de toekomst. Dit past uitstekend bij ons motto: “Madurodam: goed voor kinderen”.

Catriona MacInroy

Madurodam Steunfonds

House of Hope en Hoedje van Papier hebben elkaar gevonden in hun gezamenlijke drive om de meest kwetsbare Rotterdammers te dienen. De samenwerking met Hoedje van Papier laat zich het beste omschrijven als collegiaal, vernieuwend, betrokken en adviserend. Van daaruit zijn niet alleen mooie wijkactiviteiten ontwikkeld, maar is ook actief mee gedacht bij het opstellen van ons meerjarenplan. Kortom, de samenwerking met Hoedje van Papier heeft House of Hope als organisatie veel goeds gebracht, waar niet alleen wij, maar ook de wijkbewoners de vruchten van mogen plukken.

Cor Hubach

House of Hope

VSBfonds werkt graag samen met Hoedje van Papier omdat de projecten van Hoedje van Papier ertoe bijdragen dat kwetsbare mensen niet aan de zijlijn hoeven te staan en actief kunnen deelnemen aan de samenleving. Wijkbewoners leren nieuwe vaardigheden en vergroten hun netwerk door de ontmoeting met andere wijkbewoners van verschillende achtergronden. Hoedje van Papier is een deskundige projectorganisatie van enthousiaste mensen met veel kennis en een relevant netwerk als het gaat om actieve participatie en talentontwikkeling van burgers.
bsv

Monique Bais

VSB Fonds

Wij werken samen met Hoedje van Papier omdat Hoedje van Papier prima trainingen verzorgt op een laagdrempelige wijze wat aansluit bij de vraagstukken van bewoners. Daarnaast is Hoedje van Papier sterk in het werven en opleiden van de juiste vrijwilliger op de juiste plek.
zowel

Lisette van Os

Zowel!

Wij werken samen met Hoedje van Papier omdat het onderlinge vertrouwen ontzettend groot is. Tijdens grote producties zoals Het Vergeten Kind Talks hadden we niet meer het gevoel dat we met een externe partij werkten, de mensen van Hoedje van Papier waren eigenlijk collega’s.

Daphne Schreuder

Het Vergeten Kind

Stichting Kinderpostzegels Nederland werkt samen met de VoorleesExpress van Hoedje van Papier om kwetsbare kinderen extra te ondersteunen in hun taalontwikkeling.
kinderpostzegels

Ingrid van Veen

Stichting Kinderpostzegels

Wij werken samen met Hoedje van Papier omdat wij ons beiden richten op taal. Beide organisaties hebben taal- en taalontwikkeling hoog in het vaandel staan en samen zijn we krachtiger. Bovendien is het simpelweg ook heel prettig werken met de mensen van Hoedje van Papier.
pendrecht_uni

Bien Hofman

Kinderfaculteit Pendrecht

PIT010 werkt samen met Hoedje van Papier sinds enige jaren. Zij verzorgen onze computerlessen op de Campus van PIT010 voor de doelgroep die net dat steuntje in de rug nodig heeft om beter te kunnen participeren in de maatschappij. Dit doen ze met veel passie, plezier en respect.

Margo Osnabrug

Pit010

De MariaMarina stichting werkt samen met Pasa la Voz omdat zij zich inzetten voor kwetsbare jongeren in Peru. Op een professionele, menselijke en inspirerende wijze helpen zij hen aan een betere toekomst.
Logo MariaMarina Foundation NIEUW

Nicole Matt

MariaMarina Stichting

Hogeschool Rotterdam, International Business Management Studies werkt samen met Hoedje van Papier omdat zij studenten verantwoordelijkheid durven geven voor relevante vragen die zij hebben. Onze studenten ervaren daardoor dat sociaal ondernemerschap ook een mogelijkheid voor hen is.

Heleen Westerman

Hogeschool Rotterdam

Woonstad werkt samen met Hoedje van Papier omdat kinderen ook onze bewoners zijn en wij hen graag op een leuke manier willen laten kennismaken met ons. Een woning is zoveel meer dan een berg gestapelde stenen en Hoedje van Papier laat kinderen dat ervaren.
woonstand-rotterdam

Stelle de Jong

Woonstad Rotterdam

Pameijer TV is blij met de samenwerking met Hoedje van Papier omdat de vakkracht onze cliënten prima begeleidt. Onze vakkracht heeft oog voor de mogelijkheden van de groep én de individuen. Ze levert maatwerk waarin onze cliënten zich verder kunnen ontwikkelen: onze cliënten durven meer, leren samenwerken, maken leuke filmpjes en hebben plezier in ons werkproject!

Til Berg

Pameijer

Hoedje van Papier initieert projecten, zodat mensen in onze samenleving kunnen participeren voor wie dat niet vanzelfsprekend is. En dat is waar het Oranje Fonds ook voor staat. Het Fonds steunt sociale initiatieven die ervoor zorgen dat mensen elkaar ontmoeten, minder eenzaam zijn, begrip krijgen voor elkaar en zich inzetten voor een ander. Wij feliciteren Hoedje van Papier met het 10-jarig jubileum.
Logo Oranje Fonds

Carolien Brugman

Het Oranje Fonds

Impulsis werkt samen met Hoedje van Papier omdat er uniek en uitstekend gespiegeld wordt met Pasa la Voz, wat betreft jongerenwerk en educatie. Hier is sprake van een succesvolle kennisuitwisseling tussen Nederland en Peru. Het is een praktijkvoorbeeld van een maatschappelijk burgerinitiatief waar jongeren actief zijn; met een visie op mens zijn die ruimte biedt om jongeren een menswaardiger bestaan te geven.
impulsis

Karel Roos

Impulsis

Wij werken nauw samen met Hoedje van Papier omdat wij samen middels Computerwijk Rotterdam veel digibeten leren hoe ze een computer kunnen gebruiken. Naast generieke functionaliteit zoals browsen op het internet en mailen wordt er aandacht besteed aan relevante overheidsdiensten. Computergebruik wordt steeds belangrijker omdat zowel bedrijven als de overheid hun diensten steeds meer digitaal aanbieden.
 Naast een hoog professioneel niveau ervaren wij de samenwerking met de mensen van Hoedje van Papier als bijzonder plezierig.
Wij hopen deze succesvolle samenwerking nog lang te mogen voortzetten.
Logo Computerwijk grijs oranje

Lucas de Clerq